Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler dostarcza Saphiry II Aargau Verkehr

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
16-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-03-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler dostarcza Saphiry II Aargau Verkehr
fot. WSB
Szwajcarski przewoźnik wąskotorowy Aargau Verkehr odebrał pierwszy EZT Saphir II produkcji Stadlera. 5 takich pojazdów będzie od grudnia obsługiwało kolej Wynental – Suhrental (WSB), całkowicie zastępując jednostki najstarszej generacji.

Pojazdy oznaczone jako ABe 4/8 są dwuczłonowymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi o rozstawie kół 1000 mm, długości 40 metrów (40,95 m ze sprzęgami) i szerokości 2,65 m. Ich prędkość maksymalna wynosi 80 km/h. Są przystosowane do pracy pod siecią trakcyjną z prądem stałym o napięciu 750V.

Jak pierwsza generacja – ale krótsze

EZT, o których mowa, mogą przewozić 235 pasażerów, w tym 85 na miejscach siedzących (podzielonych na przedziały pierwszej i drugiej klasy – w tej pierwszej znajduje się 12 foteli). W niskopodłogowym w większości wnętrzu znajdują się także dwie strefy przewozu wózków inwalidzkich lub dziecięcych, rowerów lub większych bagaży. Saphiry II są wyposażone w klimatyzację, monitoring i nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Zakup Saphirów II stanowi wykorzystanie prawa opcji, które WSB zastrzegła sobie w kontrakcie na pojazdy generacji pierwszej. Oprócz samej odnowy taboru korzyścią będzie też jego ujednolicenie.

Jednostki z rodziny Saphir pierwszej generacji (ABe 4/12) WSB eksploatuje od roku 2019. Najważniejszą różnicą między nimi a opisywanymi pojazdami drugiej serii jest długość: Saphir I to 60-metrowy zespół złożony z trzech członów. EZT obu typów będą mogły być łączone między sobą, co daje możliwość sformowania składu o długości np. 100 m.

46-letnie pojazdy odejdą do lamusa

Pierwszy egzemplarz zamówionej w styczniu 2023 r. serii trafił w ostatni poniedziałek (10 marca) z zakładu Stadlera w Bussnang przez Suhr do bazy WSB w Schöftland. Przez kilka miesięcy będzie testowany. Równocześnie będzie odbywała się certyfikacja, prowadzona przez Federalne Biuro Transportowe, oraz szkolenie maszynistów obsługujących nowy tabor. Poszczególne egzemplarze będą wchodziły do eksploatacji stopniowo, począwszy od jesieni bieżącego roku.

Wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy, w grudniu, nowe nabytki mają zastąpić najstarsze pojazdy w taborze WSB – Be 4/4, wyprodukowane w roku 1979. Koszty ich utrzymania stają się bowiem – jak uzasadnia przewoźnik – zbyt wysokie.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Banach (Stadler): Siedlce rosną. Przetargi PKP Intercity i CPK wielką szansą

Tabor i technika

Banach (Stadler): Siedlce rosną. Przetargi PKP Intercity i CPK wielką szansą

Łukasz Malinowski 23 stycznia 2025

Stadler: Kolej w czasie zmian klimatycznych

Infrastruktura

Stadler: Kolej w czasie zmian klimatycznych

Łukasz Malinowski 29 stycznia 2025

Stadler chce dalej rozwijać produkcję na Węgrzech

Tabor i technika

Stadler chce dalej rozwijać produkcję na Węgrzech

Roman Czubiński 18 stycznia 2025

Stadler dostarczy lokomotywy szwajcarskim wąskotorówkom

Tabor i technika

Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS

Tabor i technika

Stadler: Jesteśmy gotowi, by sprostać zapotrzebowaniu na tabor

Tabor i technika

Zobacz również:

Banach (Stadler): Siedlce rosną. Przetargi PKP Intercity i CPK wielką szansą

Tabor i technika

Banach (Stadler): Siedlce rosną. Przetargi PKP Intercity i CPK wielką szansą

Łukasz Malinowski 23 stycznia 2025

Stadler: Kolej w czasie zmian klimatycznych

Infrastruktura

Stadler: Kolej w czasie zmian klimatycznych

Łukasz Malinowski 29 stycznia 2025

Stadler chce dalej rozwijać produkcję na Węgrzech

Tabor i technika

Stadler chce dalej rozwijać produkcję na Węgrzech

Roman Czubiński 18 stycznia 2025

Stadler dostarczy lokomotywy szwajcarskim wąskotorówkom

Tabor i technika

Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS

Tabor i technika

Stadler: Jesteśmy gotowi, by sprostać zapotrzebowaniu na tabor

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5